Той е най-малкият син на цар Симеон, роден с християнското име Вениамин, но си остава известен като Боян Мага. Надявам се скоро ще стане ясно защо. И така Боян е изпратен да учи отново в Магнаурската школа...и отново там негов учител е Николай Мистик, който от самото начало е впечатлен от интелигентността, прозорливостта и уменията на Боян. Но в Магнаурската школа се преподават и изучават и така наречените тогава „магически науки” – това е чисто езотерично окултно познание за трансмутацията на материята, базирано на Седемте принципа на Хермес Трисмегист, заимствано от Египетските мистериални школи и обогатено от всичко най-добро, което е достигнало до Византия от най-дълбоката древност през Мала Азия и далечния изток, с които огромната тогава империя е в много тесни контакти. Името „Магнаурска” не е случайно – то идва от „Магна Аула”, което буквално означава Голямата/Великата Зала”, но тогава се употребявало и в смисъл на „Великата Тайна”. Това познание е било достъпно само за избрани. Необходимо е веднага да поясня, че под „маг” се е разбирало „мъдрец”, а не както често битува днес – „магьосник” или някакъв вещер шарлатанин, т.е. „Маг” е било нещо като титла за „Мъдрец”, така че, Боян Мага е равносилно на Боян Мъдреца. Спомнете си, че и в Библията пише как при новородения Исус в яслите пристигат Тримата Мъдреци от изтока водени от Витлеемската звезда, думата за „Мъдрец”, която е използвана е „Maggi”.
И така изключително любознателният младеж в Магнаурската школа бива въведен в езотеричното познание, в света на Магията, където съзнанието властва над материята. Не друг, а самият Николай Мистик отбелязва с подозрение, че Боян дружи прекалено много с двама сирийци и често пътува на изток. При завръщането му от едно от тези пътувания дори забелязал на ръката на Боян много особен пръстен от изумруд. Защо е важен този детайл? Защото такъв пръстен се е давал само на висш посветен като отличителен знак. От този момент нататък Николай Мистик вече се страхува от своя ученик.
Следващият въпрос, който веднага възниква е – защо Боян общува със сирийци, какво значение има това? Защото по онова време точно в Сирия съществува голям окултен център, който направлява Западната традиция. В него са получили своето посвещение редица от най-видните Учители като Апостол Павел например, а доста по-късно и Кристиян Розенкройц. По времето, за което говорим, този окултен център се ръководи от Великия Посветен – Вотан. Точно в този център и Боян получава своето посвещение лично от Вотан, и заменя рожденото си име Вениамин с Боян, или много по-правилно би било да се каже – Баян, защото при българите „ба” е небесната душа, а „ян” е мъжката енергия. Връзката с българската колобърска традиция става очевидна. Може би е време, след като вече няколко пъти споменавам за „посвещение” и „посветени” да открехна малко вратичката към това какво означава посвещение?
Дамян Попхристов - "За Богомилите от уста на ухо"
Няма коментари:
Публикуване на коментар