Развитие на дарбите и способностите
и влизане във връзка
с възвишените същества
Общо за всички езотерични учения е схващането, че човек може да развие своите дарби и способности и да организира така духовната си природа, че да може да влиза в съзнателна връзка с разумните същества от Духовния свят. Че богомилите са приемали това учение, е показано от една страна в апокрифите, с които те са си служили, в които се говори за разни пророци като Илия, Енох, Варух и др., че са имали откровения. А откровението е резултат на връзка с разумните същества на духовния свят.
От друга страна това е показано и от степените, през които преминава ученикът на езотеричните школи. Така според богомилите има три степени: слушатели, верующи и съвършени. Преминаването от една степен в друга става след дълги изпитания и подготовка. Тези три степени са съществували и съществуват във всички езотерични школи на Древността до днес. И Учителя говори, че има три степени в Пътя на окултното развитие, които Той нарича: оглашени, вярващи и ученици. Значи тук има пълно единство с учението на богомилите. И Щайнер, в своята книга Път към Посвещение, също казва, че има три степени в Пътя на окултното развитие, които той нарича: 1) подготовка, при която се развиват духовните чувства и се организира и пречиства астралното тяло; 2) озарение, при което се запалва духовната светлина и 3) посвещение, което дава възможност на ученика да влезе в съзнателна връзка с духовните същества. Същото учение намираме във всички езотерични школи. Това е също едно доказателство, че Богомилството е езотерична школа.
Използване на свещените книги
за размишление и медитация
Всички езотерични школи от различните епохи са използвали различни свещени книги за размишление и медитация в своето окултно обучение. На Изток използват за тази цел книгата Бхагават Гита и други свещени книги, а на Запад за същата цел се използва Евангелието на Йоана и другите Евангелия. Положително се знае, че Евангелието на Йоана е играло голяма роля във всички езотерични школи, които са съществували в течение на християнската епоха. Такива имало най-вече в Средните векове, като: Братята на свети Йоан, Рицарите на Кръглата маса, Братята на Розата и Кръста, Розенкройцерите и др. Те всички са си служили с Евангелието на Йоана като наръчна книга за размишление и медитация и особено са използвали първата глава, която, като се чете и размишлява върху нея, се стига до ясновидство. Същото препоръчва и Учителя. Това са практикували и розенкройцерите, а също са го практикували и богомилите, което се вижда от Катарския требник, който ясно показва, че те са езотерична школа.
Богомилите са били
вегетарианци и въздържатели
Всички езотерични братства в миналото и настоящето са били вегетарианци и въздържатели. И на богомилите се прави упрек от техните противници, че не ядяли месо и не пиели вино. Това е също указание, че те са езотерично общество, защото в онези времена тези идеи са се проповядвали и поддържали от езотеричните братства. Така се знае, че питагорейците, есеите, манихеите и други, които са езотерични братства, се били вегетарианци и въздържатели.
Братските трапези
Във всички езотерични братства е съществувала т.нар.братска трапеза, братска вечеря, подобно на Тайната вечеря на Христа, на която се е разчупвал хляб и се е раздавал на всички присъстващи. Тази практика, казва Учителя, е въведена в Братството от преди десет хиляди години. Това се е практикувало и от богомилите и в нашата епоха се практикува от Бялото Братство в България. Това е също едно доказателство, че богомилите са окултно братство.
Живот сред природата
Всички езотерични братства са практикували живот всред природата, стремели са се да се свържат с живите сили на природата, защото те са знаели, че Природата е тяло на Бога и всички сили, които действат в нея, са Божествени. Свързвайки се с живите сили на Природата, те са развивали и съответните потенциални сили в себе си. Защото те са знаели, че човек е микрокосмос и се изгражда и строи от Макрокосмоса. Има подобие между микрокосмоса — човека, и Макрокосмоса — Вселената. Знае се, че и богомилите са живели повече в планините, всред Природата, за да бъдат в общение с нея. Там са били техните светилища, както и светилищата на Древните Мистерии.
Богомилството и обществения живот
Макар и да не са били външно активни в обществения живот, езотеричните братства, чрез своите последователи, които са живели и действали сред обществото, са давали импулс във всички области на живота. Те са давали светлина, в която да се разрешават всички обществени въпроси. Същото намираме и у богомилите, поради което съвременните изследователи ги таксуват като социално учение. Всъщност, богомилите не са социално учение, но в светлината на окултната наука, на която са били носители, те са давали светлина как да се разрешат всички социални и икономически въпроси. Затова те са практикували братския и комунен живот, живот на братски задруги, с които са давали модели за разрешаване на социалните и икономическите въпроси. Не са били нито религиозно общество в обикновения смисъл на думата, нито са били политическа партия, нито социални реформатори, но те са били окултно общество, което е искало преди всичко да пресъздаде човека, който е градивния камък на обществото, да създаде от човека един силен морален характер с високи идеали, който се стреми да приложи тези свои идеи в живота си. Били са хора делови, практични и същевременно високо идеалистични. Те са се занимавали с всички онези занаяти, които не са били в противоречие с техния идеал. И понеже са живели всред обществото, те са били жив пример с приложението на своите идеи. Те са били квасът, който е заквасвал цялото общество с новите идеи за братски и задружен живот.
Християн Розенкройц
израства между Богомилите
Както вече казах, исторически установено е, че Християн Розенкройц, основателят на Розенкройцерското братство, е израснал между съвършените богомили, от които най-напред се е запознал с езотеричните учения, които впоследствие лягат в основата на Розенкройцерството. От всички запознати с въпроса се знае, че розенкройцерите са едно от най-тайните езотерични братства. А от казаното се вижда, че те са продължение на Богомилството. Основателят на това общество — албигоецът Християн Розенкройц, който е живял в 14 век и е от немското семейство Гермелхаузен. Албигойското движение се разпространило тук-там в Северна Франция, Нидерландия и Германия. Много семейства от юг при гонението избягали в тези страни. По този начин на север се образували малки богомилски ядра. Чрез влиянието на един пътуващ албигоец това учение се посяло на френска земя в околностите на Хесе и Тюрингия. Сред Тюрингската гора е бил замъкът на семейството Гермелхаузен. Цялото това семейство приело мистичното учение на Богомилството. Противниците на Богомилството опожарили този замък и избили цялото семейство. Спасено било само най-малкото им петгодишно дете Християн. На един калугер, който живял в параклиса до замъка, направило впечатление голямата интелигентност на това дете. Този калугер бил албигоец и то от съвършените. Бил дошъл от Лангедохц /Франция/. Той се оттеглил заедно с детето в един ближен манастир, дето било вече проникнало Богомилството. И именно в този манастир бил възпитан последния потомък на Гермелхаузен, който после става известен под името Християн Розенкройц. Християн образувал група от четири души калугери за изучаване на Истината. След това те правят пътешествие на Изток; искали да отидат там в един център за Посвещение. Точни данни за кой център те имали вече от съвършения богомил, който бил възпитател, на Християн. Обществото, основано от албигоеца Християн Розенкройц, никога не е прекъсвало своята дейност.
От това се вижда каква голяма връзка има между Богомилството и Розенкройцерството. Значи Розенкройцерството се явява като разклонение на Богомилството и същевременно те са клони на едно и също Дърво. А знае се с положителност, че Розенкройцерството е окултно общество. Щом е така, то и Богомилството, от което произхожда Розенкройцерството, е окултно общество.
Знае се също, че повечето окултно-мистични братства на Запад са произлезли по един или друг начин от Розенкройцерството, а понеже последното е произлязло от Богомилството, значи косвено и от Богомилството.
Няма коментари:
Публикуване на коментар